Regulamin
Regulamin serwisu doktor-24.com.pl
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę w ramach serwisu internetowego doktor-24.com.pl. w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia mają następujące znaczenie:
- Usługodawca – "doktor-24 Paweł Skoczylas" wykonujący działalność leczniczą pod adresem: 94-104 Łódź, ul. Obywatelska 106B lok. 49, NIP 727-100-71-99, REGON 470860187, adres e-mail: kontakt@doktor-24.com.pl, nr telefonu +48 512-717-747,
- Serwis – serwis internetowy Usługodawcy prowadzony pod domeną doktor-24.com.pl,
- Użytkownik – osoba fizyczna dokonująca zakupów w Serwisie,
- Usługa – usługa medyczna, specjalistyczna konsultacja lekarska (e-wizyta), świadczenie medyczne.
§ 2. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- W celu zapewnienia prawidłowego i niezakłóconego korzystania z Serwisu i usług świadczonych za jego pośrednictwem, urządzenie, którym posługuje się Użytkownik powinno spełniać następujące minimalne wymagania techniczne:
- posiadać połączenie z siecią Internet zapewniające transmisję danych,
- posiadać przeglądarkę internetową, tj. oprogramowanie służące do przeglądania treści dostępnych w sieci Internet; wyłączenie akceptacji plików cookies i skryptów Java może zakłócić prawidłowe działanie strony Serwisu,
- aktywne konto poczty e-mail.
- W celu odczytania korespondencji mailowej i załączników do niej niezbędne jest posiadanie:
- w przypadku korespondencji mailowej – aktywnego konta poczty e-mail,
- w przypadku załączników, w tym w szczególności plików tekstowych – oprogramowania komputerowego obsługującego pliki danego rodzaju, w szczególności: .pdf, .doc, .docx, .txt, .jpg etc.
- Zakres usług świadczonych przez Usługodawcę nie obejmuje dostarczenia urządzeń ani oprogramowania wskazanych w ust. 1 niniejszego paragrafu.
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisu, z uwagi na transmisję danych za pośrednictwem publicznej sieci Internet, wiąże się z zagrożeniem w postaci możliwości ingerencji nieupoważnionych osób trzecich w dane przesyłane między Usługodawcą a Użytkownikiem.
- Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 3. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
- W ramach Serwisu oferowane są następujące usługi: specjalistyczne konsultacje lekarskie za pośrednictwem środków łączności tzw. e-wizyty.
- Nabycie usługi medycznej przez Użytkownika wymaga wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej Serwisu oraz uiszczenia płatności.
- Nabycie usługi nie wymaga utworzenia konta w Serwisie.
§ 4. Warunki nabywania usług
- Szczegółowe informacje znajdujące się na stronach Serwisu dotyczące oferowanych usług, w szczególności ich opisy oraz ceny, nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.).
- W celu złożenia zamówienia i zawarcia umowy świadczenia usług, Użytkownik powinien wypełnić w Serwisie formularz zamówienia, podając w nim następujące dane:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
a następnie uiścić przedpłatę w formie zaliczki w wysokości 100% ceny e-wizyty wskazanej w cenniku.
- Podanie danych przez Użytkownika jest równoznaczne ze złożeniem jego oświadczenia o zgodności z prawdą wszelkich danych udostępnionych Usługobiorcy oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, lub w przypadku jej ograniczenia posiadaniu niezbędnej zgody opiekuna prawnego.
- Wszystkie ceny uwidocznione w Serwisie podane są w złotych polskich i są cenami brutto.
- W Serwisie honorowane są następujące formy płatności: płatności elektroniczne za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl. W przypadku płatności przelewem bankowym na rachunek bankowy Usługodawcy - realizacja konsultacji odbędzie się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Usługodawcy.
§ 5. Tryb postępowania reklamacyjnego
- Usługodawca ma obowiązek należytego świadczenia usług określonych w niniejszym Regulaminie. W przypadku stwierdzenia wadliwości usługi świadczonej przez Usługodawcę Użytkownik może wszcząć postępowanie reklamacyjne.
- Reklamacje dotyczące zamówionych usług mogą być składane:
- drogą mailową na adres: kontakt@doktor-24.com.pl,
- drogą pocztową na adres: doktor-24 Paweł Skoczylas, ul. Obywatelska 106B lok. 49, 94-104 Łódź.
- Użytkownik w reklamacji powinien wskazać:
- swoje imię i nazwisko,
- dane pozwalające zidentyfikować transakcję,
- przedmiot reklamacji oraz jej przyczynę,
- dane kontaktowe (adres do korespondencji, adres e-mail) umożliwiające skontaktowanie się z Użytkownikiem po rozpatrzeniu reklamacji.
- Jeżeli dane podane przez Użytkownika nie są wystarczające do rozpatrzenia reklamacji przez Usługodawcę, Usługodawca niezwłocznie skontaktuje się z nim w celu uzupełnienia zaistniałych braków reklamacji.
- Termin rozpatrzenia reklamacji zgłoszonej przez Użytkownika wynosi 14 dni od momentu jej zgłoszenia.
- O rozstrzygnięciu wniesionej reklamacji Użytkownik zostanie powiadomiony drogą mailową lub drogą pocztową na wskazany przez niego adres.
§ 6. Odstąpienie od umowy
- Użytkownik ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.
- Usługodawca przyjmuje, iż złożenie zamówienia na usługę medyczną z terminem realizacji krótszym niż 14 dni jest równoznaczne z żądaniem skrócenia przysługującego zgodnie z prawem czasu na odstąpienie od umowy. Po umówieniu i opłaceniu e-wizyty przez Użytkownika nie ma możliwości jej odwołania i zwrotu wpłaconych środków. Nie zgłoszenie się Użytkownika na e-wizytę nie jest podstawą do zwrotu wniesionej opłaty. W przypadku odwołania e-wizyty z winy Usługodawcy, Użytkownik otrzymuje zwrot całości wpłaconej kwoty.
- Aby zachować termin 14 dni do odstąpienia od umowy, należy wysłać do Usługodawcy żądanie zachowania terminu odstąpienia od umowy. Żądanie należy wpisać w formularzu zamówienia w polu "Uwagi dotyczące e-wizyty" podczas umawiania e-wizyty. Wysłanie żądania skutkować będzie wydłużeniem czasu realizacji usługi do 14 dni.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@doktor-24.com.pl. Przykładowy wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Usługodawca zwraca wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje po zrealizowaniu usługi medycznej na rzecz Użytkownika, jak również w przypadku, kiedy usługa medyczna nie została zrealizowana z winy Użytkownika.
§ 7. Informacje dodatkowe
- Przed ropoczęciem e-wizyty (konsultacji z lekarzem) Użytkownik zobowiązany jest do podania swojego imienia i nazwiska, numeru PESEL oraz adresu zamieszkania celem założenia dokumentacji medycznej - wypełniając formularz lub podając dane telefonicznie. Podanie danych przez Użytkownika jest równoznaczne ze złożeniem jego oświadczenia o zgodności z prawdą wszelkich danych udostępnionych Usługobiorcy oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych. Fałszywe podawanie się za kogoś innego (podszywanie się pod inną osobę) grozi odpowiedzialnością karną. W przypadku odmowy podania wymagnaych danych przez Użytkownika konsultacja nie odbędzie się z winy Użytkownika - połączenie telefoniczne zostanie przerwane.
- E-wizyty odbywają się WYŁĄCZNIE telefonicznie w języku polskim - o umówionej godzinie (+/- 15 minut) lekarz dzwoni do pacjenta na wskazany przez niego podczas rejestracji numer telefonu. Pacjenci posiadający zagraniczny numer telefonu wykonują połączenie punktualnie o umóiwonej godzinie na własny koszt.
- Konsultacje prowadzone są tylko dla osób w przedziale wiekowym 15-80 lat.
- Umówiona konsultacja dotyczy wyłącznie jednej osoby, nie ma możliwości skonsultowania dodatkowej osoby – w takiej sytuacji należy umówić i opłacić kolejną konsultację.
- E-wizyty realizowane są zgodnie z kalendarzem dostępności zamieszczonym na stronie internetowej ww.doktor-24.com.pl w zakładce „UMÓW E-WIZYTĘ”, zgodnie z wybraną usługą.
- Wszystkie recepty wystawiane są na 100% zgodnie z ChPL i wskazaniami medycznymi.
- W ramach jednej wizyty, jeśli lekarz uzna za zasadne, wystawiana jest TYLKO jedna recepta zawierająca do 5 różnych leków.
- Ewentualną receptę na leki działające na ośrodkowy układ nerwowy można uzyskać tylko w uzasadnionych przypadkach po uwzględnieniu wywiadu lekarskiego. Podczas e-wizyty wystawiana jest e-recepta wyłącznie na jeden lek silnie działający (1 op.). Nie ma mozliwości uzyskania recepty transgranicznej na ww. leki.
- Zwolnienie lekarskie wystawiane jest wyłącznie w sytuacji stwierdzenia przez lekarza niezdolności do pracy na okres nie dłuższy niż 7 dni.
- W ramach jednej wizyty, jeśli lekarz uzna za zasadne, wystawiane jest TYLKO jedno skierowanie na badania obrazowe (komercyjne).
- Nie ma możliwości uzyskania:
- recept na leki z grupy I-N lub II-P (Rx-w / Rp-w),
- recept transgranicznych na leki silnie działające,
- zwolnień lekarskich z powodu ciąży,
- zwolnienień lekarskich z powodu chorób i zaburzeń psychicznych,
- skierowań do specjalistów oraz na badania w ramach NFZ (poza lecznictwem szpitalnym),
- skierowania na test PCR w kierunku COVID-19,
- skierowania do izolatorium,
- zaświadczeń o zwolnieniu z izolacji/ kwarantanny ani o przebytym zakażeniu COVID-19,
- zaświadczeń o przeciwwskazaniach do szczepienia przeciwko COVID-19,
- zaświadczeń o przeciwwskazaniach do noszenia maseczki,
- zaświadczeń o przeciwwskazaniach do uprawiania sportu, wykonywania ćwiczeń fizycznych (w tym zwolnień z WF) etc.,
- zaświadczeń o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uprawiania sportu, wykonywania ćwiczeń fizycznych, udziału w zawodach sportowych, wyjazdu na obóz etc.,
- zaświadczeń o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku, podjęcia/ kontynuowania studiów etc.,
- zaświadczeń o aktualnym stanie zdrowia, kwalifikacji do planowanych zabiegów etc. - Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Usługodawca nie wystawia faktur, rachunków ani paragonów - dowodem zapłaty jest potwierdzenie przelewu.
§ 8. Postanowienia końcowe
- Usługodawca jest uprawniony do dokonania zmian niniejszego Regulaminu.
- Zmiany Regulaminu będą niezwłocznie po ich dokonaniu publikowane na stronie internetowej Usługodawcy www.doktor-24.com.pl.